Квалитетно образовање за све

18.06.2021.

Живот младих некада и сада

Поводом обележавања Дана школе, на часовима енглеског и немачког језика ученици 8/3 и 8/1 су са својим наставницама Иреном Миљковић и Драганом Вуксановић радили презентације на тему: „ Живот младих некада и сада“ уз помоћ алата Prezi

Том приликом су истраживали : школски живот, активности и интересовања, музику и моду.

Кроз ове активности развијане су демократске и међупредметне компетенције, као што су: критичко и аналитичко мишљење, сарадња, дигитална компетенција, рад са подацима и информацијама.

Ученици 7/ 1, 2 и 3 су се подсетили својих првих школских дана и упоредили их са данашњим школским животом. На паноима и презентацијама рађеним у пауер поинту приказали су своје успомене, фотографије и актуелна школска дешавање.

видео 1 видео 2

e Twinning пројекти

Ученици трећег и четвртог разреда са наставницом енглеског језика, Иреном Миљковић, учествовали су у пројектима „ Ја то могу“ и „ Прослава Ускрса широм света“.

Наши партнери били су наставници и ученици из неколико европских земаља: Словачка, Турска, Бугарска, Шпанија, Грчка, Финска, Италија, Литванија ,Грузија…

Пројекти су реализовани у периоду од фебруара до маја 2021. на иТвининг платформи.

Сврха ових пројеката је да омогући ученицима да развију основне животне вештине, продуктивност и одговорност, социјалне и интеркултуралне вештине, критичко мишљење и вештине креативног размишљања.

У оквиру пројекта реализоване су бројне активности .

Организовано је неколико онлајн састанака на којима су ученици имали прилику да се виде и разговарају са својим вршњацима из европских земаља.

Ученици су могли да науче о различитим културама, традицијама и обичајима широм света, а истовремено и да стекну нове пријатеље, користећи енглески као свој други језик у аутентичним и значајним ситуацијама.

Размењивали су информације путем различитих информационих и комуникационих технологија (padlet, toony tool, genially, powerpoint, voki…)

На креативан и иновативан начин описали су и представили школе, места у којима живе, обичаје и традиције својих земаља.

Дописивали су се са својим вршњацима из Европе.

Резултат сарадње су активности које су довеле до опипљивих резултата. То су дигитални продукти, као што су филмови, екњиге, мапе ума,, квизови, итд.

На забаван начин извшена је проценa онога што су ученици научили. Организована је евалуација пројеката кроз технику„шест шешира“.

клип 3 клип 4

Браћа Грим

Са ученицима 7 разреда на часовима немачког језика наставница Драгана Вуксановић реализовала је пројектну наставу под називом „Браћа Грим“у трајању од три недеље..Користећи ИКТ алат Prezi., ученици сва три одељења истраживали су четири теме: живот браће Грим , бајке које су сакупили, рад на језику и познанство са Вуком Караџићем.У своје презентације уносили су текстове на немачком језику, слике, видео записе, музику и своју видео презентацију .

У исто време су се ученици 8/1 са наставником Томицом Мојашевић на часовима српског језика бавили значајем познанства Вука Караџића и браће Грим. за језик и књижевност. Они су истраживали биографије и сарадњу ових најзначајнијих личности српске и немачке књижевности и језика у првој половини 19. века.

На крају, ученици су по разредима разменили линкове са својим презентацијама.

Циљ ове наставе био је да на неки други начин креативнији и интересантнији развијају своје знање, вештине и ставове, пре свега грађански дух, одговорност, сарадњу, аналитичко и критичко размишљање и дигиталне вештине.

клип 5 клип 6

Београде, добро јутро

У оквиру пројектне наставе „Београде, добро јутро“, спроведене су активности са ученицима од 3. до 6. разреда у трајању од 4 недеље. Добијени су бројни продукти о култури и историји Београда, географском положају, флори и фауни, мостовима и другим обележјима нашег града. Активности су спроведене на часовима природе и друштва, енглеског и немачког језика, а укључена су и библиотекарска и новинарска секција. Поред ученика и њихових наставника Иване Степановић, Ирене Миљковић, Драгане Вуксановић и Јелене Мандић, активни су били и родитељи, који су помагали ученицима у коришћењу ИКТ алата. Циљ активности је развијање осећаја припадности заједници, развијање солидарности и грађанске дужности, мотивације у циљу развоја знања и истраживачког духа ученика, као и дигиталних вештина.

У овој пројектној настави коришћени су разноврсни ИКТ алати :Padlet, Google Earth , ThingLink , You Tube, Ourboox, Canva, Google Forms.

Ученици 34 су заједно са својом учитељицом Иваном Степановић направили четири београдска моста и кутију са описима знаменитости.

Ученица 52 Теа Стојиљковић је дала идејно решење и направила рекламни плакат за ову пројектну наставу.

 

Продукти библиотекарске и новинарске секције објављени су у е часопису.

клип 7 клип 8 клип 9 клип 10 клип 11

Први сусрет школа у оквиру пројекта

У периоду од 7-9 јуна 2021. године на Фрушкој гори организован је први сусрет школа које су у пројекту „ Квалитетно образовање за све“. Циљ овог сусрета био је унапређење школских капацитета за развијање компетенција за демократску културу.

Координатори школа су представили своје активности и разменили искуства и примере добре праксе. Нашу школу су представљале координаторке пројекта Ирена Миљковић и Драгана Вуксановић.

 

Због пандемије нису реализоване све активности предвиђене акционим плановима. У новој школској години започињемо реализацију новог акционог плана са још већим ентузијазмом и жељом да демократске компетенције постану свакодневица нашег школског живота.

Састанак пројектног тима

16. јуна одржан је састанак пројектног тима са циљем израде новог акционог плана за школску 2021/2022. годину.

Координаторке су подсетиле чланове тима на Референтни оквир демократских компетенција Савета Европе и кроз хоризонтално учење пренеле своја искуства са едукације на Фрушкој гори.

Чланови тима су осмислили активности које би развијале компетенције које смо одабрали за нашу школу:  вештина аналитичког и критичког размишљања, одговорност и емпатија.

Чланови тима су показали велику заинтересованост и креативност у осмишљавању нових активности.